Assalammualaikum

I am an environmentalist. Graduated from USM, currently a student of UM and a big fan of CATS.

Sunday, July 14, 2013

Harapan seorang pengganggur ~

Assalammualaikum

Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke5 berpuasa.. terasa cepat ja masa berlalu..
Memandangkan aku baru ja tamat pengajian jadi skrg tengah fasa menganggur.
Oh ya.. it means everyday at home goyang kaki tambah lemak!


Nak cari keja mmg pyah. mostly majikan nak pekerja yang dah ada 1/2 tahun berkerja..
alahai apalah nasib fresh graduate cam aku ni.. T.T
Tambah2 lak kengkawan yang lain ada yang dah dapat offer.huntung gilo.. tapi xpa la dah rezeki depa~


So i'm thinking apa yang aku nak buat untuk jana duit time2 cuti cenggini?
walaupon xdapat keja y stabil..y part time pon jadi la..her her her


Since nama pon dalam fasa menganggur..dok rumah mmg dok perabeh tgk cd2 korea adek aku la..
Selain menghabeskan beras mak aku.. hee
Mak den pon hapo lagi naik hangin memanjang ado ja xkeno..
Mak oi, bg la cheq rehatt...
Dia pantang betoi tgk aku rest2 goyang  kaki ni.. haa  dok bising la hantaran kakak aku xsiap2 lagi..
haa..mmg la xsiap sebab aku xbuat apa2 lagi. ngee~


Sebab xtahan mak dok beletiaq gagah jugak aku siapkan 1 gubahan hantaran..
tadaa!



Nampak x mcm mn keja org  malaih.. cam ni la..hee~
Tab tu sebagai hiasan ja ehh..
(background  meja  makan..senonoh sgt iolls)
Jimat seket kalo buat sendiri..lagi senang kalo ada adek y tlg  buatkan. heh  -..-


Since aku tgh menganggur maap la nohh cheq tpaksa minx upah. (mohon kakak gua baca ni.. )

Pendek kata..pendek xpendek la..
Semoga kengkawan yang tgh menganggur jugak cam den ni cepat2 la dapat keja nohh
Sapa2 company pak dia ada  kosong habaq la kat iolls..
Keja tebaq roti canai pon  jadila.. Apapon ku sanggup  T.T


Last sekali cheq nak wish...


Selamat  berpuasa  dan berbelanjalah dalam kuantiti yang sederhana time membeli juadah  berbuka
Another thing..make sure makanan  yang anda  makan itu halal dan dari sumber yang baik
Jangan  tersilap makan plak ehh..




Ini kura-kura aku pya pet bkn makanan..apahal la p masuk dalam pinggan plak si toti ni ?  -..-''


HEE~


bye!



No comments: