Assalammualaikum

I am an environmentalist. Graduated from USM, currently a student of UM and a big fan of CATS.

Friday, March 22, 2013

A small treat. (Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima)

Assalammualaikum

seperti biasa, rutin harian aku ialah ke kuliah then lunch dekat kafe then mengadap microscope dekat electron microscope lab the whole day.
letih baq hg !
Cuma today, aku just nak cerita pasal meow2 dekat kafe.

Since dari kecil aku bukan lah someone yang takutkan kucing. aku pon pelik kenapa wujudnya manusia yang xsuka kucing.. tgk ja kucing konfem lari xpon angkat kaki atas kerusi.
Apa lah salah kucing tu. sbb dia buruk ka? busuk? kudis banyak?
btw kucing xmakan org la dia geget ja tu pon xsakit mana pon.
and kucing ni sebenarnya makluk Allah y sangat manja dgn manusia :D

So tadi aku mcm biasa aku ke kafe dgn amalina,one of my coursemate, terus ke kedai nasi
Selalunya aku akan makan nasi dgn sayur ja. Entah kenapa hari ni instinct aku rs nak makan ikan
Seketul ikan kembung, sayur kangkung dan nasi total rm 3. Ikan la ni mmg mahai la der kalah ayam!

Tgh makan then dgr bunyi kucing meow2 dari jauh..
Rupanya ada ibu kucing tgh lapar, tapi xdak sapa pon y hiraukan dia..
Aku kalau bab kucing ni cepat betoi tsentuh.. touching gittew
Bila org xhirau kan dia , dia p meow kat org lain pulak..
Alahai..
Time tu ikan aku dah tinggal separuh.. dan aku pon hulur seket isi ikan kat ibu kucing ni.
Suddenly datang lagi dua ekor.. mata diowang tepat tgk mata aku seolah2 menagih simpati y teramat
So i decided to give all the fish left to them.. kepala ikan n tulang habeh semua diowang bedal

Alalala.. jgn la wat muka sedeh awak. meh cepat senyum nak amik gambaq ni :P


Then aku sedar patut lah Tuhan takdir kan aku beli ikan ada makluk Allah y tengah kelaparan time tu rupanya.. kira rezeki diowang la hari ni..

Setengah ikan mmg xcukup kalau nak kongsi tiga. kesian plak rasa kat diowang y dok meow2 lagi ni
pegi la aku kat makcik kedai nasi tu dgn memegang ikan goreng dalam pinggan niat nak sedekah kat kucing2 ni..

" brapa ni makcik?"
"Rm 2.50"

aku pon bayar, belah tiga ikan tu n bg sorang seket..

Aipp. jgn naik atas meja!


ibu tgh mengandung.. ala cian nya dia... :(







tgn yang memberi itu lebih baik dari tgn y menerima :)


No comments: