Assalammualaikum

I am an environmentalist. Graduated from USM, currently a student of UM and a big fan of CATS.

Thursday, March 28, 2013

How my cat save the day !

Assalammualaikum..

Aku taw ramai dekat sini yang suka kucing dan ada yang bela kucing kat rumah. kan?
Korang mesti ada cerita masing2 on how ur cats save the day kan.. brapa byk 'kan' daaa...
Untuk aku, kucing ialah haiwan paling adorable selain penguin, hamster, panda, arnab, orang-utan etc..
ok me heart everything lahh! except pig -..- tapi still..dia tetap makhluk Allah ok :D

Problem dengan my house dekat bawah (i dok flat) ada orang meniaga.. so u know bila org meniaga ni all the creeping-creeping things ni byk sgt kn..
Kadang-kadang in my house.. especially dalam kasut.. this creeping thing akan merayap2 .. euuuww...
Kalau aku jumpa ja kalah macam jumpa harimau.. walaupon creeping thing ni xmakan org tapi i hate it the most!!   XSUKAA!!! ~.~''

Apa creeping2 thing y aku dok cakap ni?? kalau aku bgtaw get ready utk merasa geli dan geleman okay?
LIPASS !! hahaha...

Kalau dulu, terserempak ja ngan binatang ni aku, akak n adek aku konfem lari pusing keliling rumah.
Kalau dia terbang lagi lah. semua org lari masuk bilik tutup then trus kunci bilik.. kot2 la dia mai ambush ka..naya !
Tapi nasib baik skrg kami bela Encik Omey the cat yang nyotnyet bucuk masham ni.. Ok the back part tu automatik kluar bila pkataan Omey di sebut...

The best part tu bila si merayap ni kluar ja.. we just angkat n baling Omey dekat si lipas kudung tu..
Not literally baling la. just letak n said " Omey, cepat mey tangkap lipas tu. GO! GO! GO"
Then everyone panjat atas sofa n tgk Omey tangkap lipas seolah2 macam tgk pertandingan bola sepak.
Bila Omey tangkap ja.. everyone shout " GOLLLL" (okey y ni tipu -.-)
Omey dia xmakan lipas tu tapi main tangkap2 sampai lipas tu betoi2 jadi lipas kudung. haha
Bad cat !!


See. bela kucing ni banyak kelebihan nya.. xpayah nak beli trap lah apa lah..
just beli friskas or whiskas then belai2 seket2 sediakan tempat buang air, tempat tidur xpayah sedia pon xpa sebab dia tidur atas katil tuan dia. so high maintenance eh u .. then tu jelah. :D

Sekarang ni umah aku dah susah nak tgk lipas.. sebab Omey the housekeeper akan guard the house. hee
Macam testimoni pulak kan? -.-

Omey the cat tgh berehat .. kesian penat tangkap lipas. hihi

Thank you for reading this entry!

No comments: