Assalammualaikum

I am an environmentalist. Graduated from USM, currently a student of UM and a big fan of CATS.

Wednesday, October 31, 2012

Cinta Beghuk Makye'



[Petikan Metro]

Key-el : Cinta beghuk makye' semakin menjadi-jadi di kalangan rakyat Malaysia. Gara-gara shuke giler vavi bila dijanji untuk dijadikan isteri, seorang wanita kerugian RM 40,000 selepas terkena WAKENABEB oleh teman lelaki yang baru sebulan dikenalinya. Mangsa, berumur 29 tahun berkenalan dengan teman-lelaki-la-sangat itu pada akhir bulan Julai. Sepanjang bulan Ogos hingga September mangsa telah membuat 5 pinjaman peribadi daripada bank serta AhLong berlesen untuk mendapatkan fulus untuk diserahkan kepada si beghuk. Oppss.. 

Mangsa yang bijak-pandai-bebenor-lah juga turut menyerahkan sebuah motosikal kepada tema-lelaki-la-sangat itu. Mangsa yang bekerja di syarikat swasta telah membuat laporan polis setelah mendapati diri nya ditipu hidup-hidup. katanya ' selepas dia dapat duit i uolls, dia lesap xnampak batang hidung. rm 40 ribu taw i rugi. xshuke leww! ' Mangsa membuat laporan polis Jumaat lalu di Balai Polis Ampang Jaya.



...


Penah satu ketika negara digemparkan dengan berita cinta beghuk antara rakyat tempatan dengan abang macho kulit gelap yang kebanyakan nya beghuk-beghuk yang tidak boleh dipercayai yang telah menjadikan gadis-gadis serta mak-mak gadis tempat untuk melepaskan nafsu dan juga sumber kewangan atau senang kata ATM peribadi. Walau banyak mana sekalipon berita-berita ini disebarkan di dada-dada akhbar dan kaca tv nampaknya masih ramai wanita kita yang masih belom amik pengajaran. 


Bercinta la nak bercinta pon. Tapi jgn lah pilih spesis beghuk. Depa layak dok dalam ZOO ja. 



Thank you for reading this entry !

No comments: