Assalammualaikum

I am an environmentalist. Graduated from USM, currently a student of UM and a big fan of CATS.

Tuesday, October 30, 2012

Lelaki Cina Saman Bini Sebab Bini BURUK!

Pelik tak pelik ini lah yang berlaku kat China. Seorang lelaki cina bernama Feng menceraikan bininya setelah melahirkan seorang anak perempuan mereka yang pertama.

Jian Feng tergejut beruk bila tgk anak perempuan mereka itu sgt xcomei atau bahasa kasaq 'buruk bebenor'
Kata nya "aku cukup punya hensem, bini aku lawa nak mampuih..aik dapat anak buruk gilo nie pasai pa?''
Lalu Feng menuduh isteri nya curang dan melahirkan anak lelaki lain.

ish..ishh..ishhh...

Maka, si isteri Feng ni pon tampil diri memberi kenyataan bahawa dia telah melakukan pembedahan plastik bernilai $100,000 sebelum menikahi lelaki tersebut.

Feng yang terasa tertipu lalu menyaman si isteri menipu untuk menikahi nya dan menuntut cerai.
Mahkamah pon bersetuju dan memenangkan si Feng ni dan mendapat $120,000.




gambar : kanan adalah rupa si isteri selepas plastik surgery. kiri gambar sebelom.

beza gilo kan? kalo den pon tegezut -.-


...



Lelaki yang mencintai kita kerana rupa bukanlah lelaki yang baik.
kerana rupa yang cantik akhirnya akan pudar juga kecantikan nya..
Kecantikan yang pudar akan turut pudar bersama cinta si lelaki tersebut.
Kecantikan itu adalah pinjaman dari Tuhan. Bila-bila masa Dia boleh tarik balik nikmat yang sementara itu.

Tapi bukan salah si suami 100%. isteri tu pon habaq la kat suami mu awai2 kang tak pasai2 kena cerai.

P/s : Agaknya apa la nasib si anak tu bila dah besar dan apa yang dia rasa bila dapat taw yang bapa dia ceraikan ibu dia sebab dia hodoh. Kesiannya ~


Rasa-rasa hampa la patut ka xpatut tindakan si Feng ni??



Thank you for reading this entry!

2 comments:

iedchan said...

tak patut...tapi kelakar pun ade..nampak sgt laki tu tak ikhlas..ntah ape2..dah ade baby pun kan..:P

Anonymous said...

xpatut! ish2~