Assalammualaikum

I am an environmentalist. Graduated from USM, currently a student of UM and a big fan of CATS.

Friday, October 29, 2010

jaga kebersihan lah weyhh !! nnti ada ja y mai...!

assalammualaikum

hari nie nak wat serius post wif serius topic
since minggu exam dah start
mulalah mua oghang dok mengabaikan KEBERSIHAN
jgn la hampa kuaq jalan2 p kuliah nampak chumels habehh
bajet gadis ayu y cuns ahh
tapi tgk bilik tempat tidoq hampa cam tongkang pecah
haiyaa~
since semalam aku dah terserempak nan makhluk y suka sgt la ngan keadaan kotoq nie
mulalah lah aku nak geram nan hampa nieyh
dari mula lagi aku dok geram dah
kita hidup satu komuniti hav to considered others too
tapa2 hari nie aku jadik tukang cleaner hampa
cuci toilet kat hampa..
esowk2 sama2 la kita jaga kebersihan toilet tuhh
y hampa dok mgumpul botol shampoo kosong dalam toilet tuh wat pa ha??
aku pelik betoi spesies manusia cam nie..
-____-"
(tensyen gyla !!)
soe lah i hav throw away berus gigi entah sp pya, pencuci muka y aku rasa dah abeh kowt tapi 
bersepah ataih sinki, plastik sabun basuh baju
hampa nak wat project penglupusan kat dlm toilet tuh ka??
wat malu ja kalo da oghang laki tgk
huhu~

soe lah aku nie spesis manusia x suka tgk semak2 nie
satgi aku nanti bad mood gyla2 pya
mula lah aku nk naik hangin !!

-why not u follow my way-

bgun2 pagi lipat slimut tepuk2 bantal tarik cadar bg kejang2
tgk katil kemas pasti tahap kebahagiaan meningkat..betoi x tipu ^__^
then jenguk2 sat kat meja blajaq
kemas jgn bg sepah2..buang sawang2 ka?
mana la nak taw dari 1st day masuk asrama x penah amik taw an
tgk2 swg dah penuh satu bilik..
meja study waktu exam week adalah tumpuan utama kan..
kalo sepah mcm mn nak study ?!
buku2 n kertas2 susun kat tepi elok2
pastu baghu la p mandi..
nak belek2 muka kat cermin ka?? take ur tyme utk manjakan diri..
sabun, shampoo (conditioner jgn lupa), gosok gigi, cuci muka, pakai masker
then buat breakfast..smbil makan on9 jap update blog hehe
AFTER THAT
start study 2 hour for every subject
15 minutes rest makan kismis ka? bancuh teh ka?
in the middle of  ngah study tuh
bley la take a short nap..nie kalo tahap ngantuk habeh laa..
tapi jgn lak hampa dok melantak tidoq sampai 5 6 jam
since aku nie jarang tidoq petang
kalo ngantuk gak aku dgq lagu ka smbil nyanyi2? belek2 majalah fesyen aku ka??
so u hav to plan ur day properly
make sure study week d gunakan sepenuhnya dgn sebaiknya !

back to kebersihan ::

1. kebersihan diri
pakai baju y bersih sentiasa ! jgn dok ulang pakai baju tidoq y sm
x basuh pastu pakai balik kan
nnti rumet taboleyh study sebab dok pening nan baw badan u..

2.kebersihan bilik n tempat study
make sure sentiasa kemas
jgn sepah2 nnti mgundang makhluk y x d undang tuhh mai kaco
mulalah nak histeria la..mcm2 lagi lahh..

3.kebersihan toilet
again hav to remind u all, toilet tuh tempat 'mereka'
jadi we hav to respect those y tmpat tinggal dia dlm toilet
fhm2 ja la naa
jaga lah kebersihan toilet tuhh

4. makanan tamau makan dah buang dlm TONG SAMPAH BUKAN SINKI
nie mmg aku dah lama dok prasan dah
taw la hampa ada rice cooker dlm bilik an
once dah abeh makan basuh la truz
jgn tinggal bks2 makanan merata dlm toilet tuh
berbau la weyhh!!
sisa2 buang dlm tong smpah..taw ka tong smpah tu apa??
mana la nak taw..hampa tataw fungsi tong smpah tu apa kan??

last but not least
jaga kebersihan u all n slamat study !!
hopefully we achieve what we aim for 
^_______^




HAHA
jgn ikut apa y kami wat tuhh
sgt x senonoh prangai
nak abadikan nama sendiri kat lantai simen y baghu wat tuhh la konon nya
ini vandalisme !
sy ulang ini vandalisme !!
teheee ~

No comments: